reklama

Bezcitnosť štátu voči právam Intersex občanov.

Veľa krát som hľadala odpoveď na otázku, čo je najväčšou tragédiou ľudstva. Tragédiou, ktorá ničí milióny ľudských životov vojnami, terorizmom, násilím, diskrimináciou, proste niečím, proti čomu sa nemôže ľudský jedinec brániť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Jeho život je drvený v súkolí desivého stroja, ktorý nerozlišuje či je človek taký, alebo onaký, bohatý, alebo chudobný, vzdelaný či nevzdelaný, veriaci či ateista, žena, alebo muž. Pred istými vecami prosto niet úniku.

Po dlhých rokoch bádania som dospela k presvedčeniu, že tou tragédiou je nevedomosť. Ale nie nevedomosť daná nevzdelaním, to nie. Vzdelanie a vedomosti majú len povrchnú súvislosť. Často môže byť človek ovešaný akademickými titulmi nevedomejší, ako predavačka v sekáči. Prečo ? Pretože nevedomosť chápem ako neschopnosť človeka premieňať získané či zhotovené informácie na ich schopnosť pomáhať ľuďom a robiť ich šťastnými.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na tento základný atribút informácie vedci často zabúdajú. O politikoch ani nehovorím a katolícka cirkev je mimo už úplne, nakoľko tá informácie netvorí, ale prekrucuje a dusí.

Štatistiky OII (Organisation Internationale des Intersexués – Organization Intersex International) udávajú, že počet Intersex (androgynných) občanov, ktorí nie sú ani ženy ani mužovia tvoria asi 1,7 % populácie. Takíto občania žijú aj na Slovensku. Na prvý pohľad sa od bežných žien či mužov ničím nelíšia. Musia však každý deň hrať komédiu a zapierať sami seba, pretože inú voľbu nemajú. Ale nie všetci to zvládajú a napokon končia ako ľudské trosky v ústavoch či rovno na cintorínoch. Len málo kto z nich má odvahu sa voči diktátu bezcitnej spoločnosti vzoprieť a začať žiť svojim vlastným životom, ktorý skutočne prežívajú. Našťastie svet sa mení a v mnohých vyspelých krajinách môžu už títo občania svoju skutočnú identitu kodifikovať aj úradne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale na Slovensku nie. Slovensko bezočivo porušuje ich základné ľudské práva, núti ich, aby sa podrobovali lekárskym intervenciám, hoci títo ľudia sú úplne zdraví a nemajú žiadne potreby na svojom tele nič meniť. Smutné je i to, že Intersex občania nemajú na Slovensku ani žiadnu organizáciu, ktorá by ich práva zastupovala a pred brutalitou štátu chránila.

Ale nechcem nikomu nič vyčítať ani súdiť, na to nemám kompetenciu. Uvedomujem si, že fenomén Intersex (androgynia) je na Slovensku dokonca aj v odborných medicínskych kruhoch takmer neznámym pojmom. Dôkazom je to, že o ňom neexistuje žiadna webová stránka písaná po slovensky a to ani stránka medicínsko odborná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pôvodne som mala ambíciu tento nedostatok aspoň trochu kompenzovať napísaním obšírneho článku, ale v priebehu roka sa mi zo zahraničných zdrojov podarilo zozbierať tak veľa informácií, že by to vydalo i na menšiu knižku. Avšak na jej napísanie nemám ambície a v podstate ani odbornú kompetenciu.

I keď žijem ako žena a v dokladoch mám uvedené muž, je mi to fuk. Je to hanba a vizitka neschopnosti štátu – nie moja. Miesto toho, aby mi poslušne a bez reptania opravil meno na ženské, ma začal šikanovať absurdnými podmienkami, čo som rázne odmietla – idiota zo mňa nik robiť nebude. Štát si predsa platíme na to, aby nám slúžil a nie aby nás buzeroval v prípade, keď naša, v podstate banálna požiadavka do nikoho práv nezasahuje, nikoho v právach neobmedzuje a nikomu neubližuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preto som sa rozhodla, že informácie, ktoré som zozbierala venujem bezplatne verejnosti. Snáď si ich niekto, kto má v agende aktivity ohľadom boja za ľudské práva, všimne a použije ich. Prinieslo by mi to veľkú radosť a zadosťučinenie, že som množstvo času a energie investovanej do ich získania nevynaložila nadarmo.

Poznámky som rozdelila do troch okruhov – všeobecné, história a etnografia a medicínske. Na preklad som použila google translator do češtiny, pretože sa mi zdalo, že do češtiny to prekladá akosi lepšie.

Link na môj web, do ktorého som poznámky uložila je tu:

https://phetrec-di-jan.webnode.sk/

Janka Petreková

Janka Petreková

Bloger 
  • Počet článkov:  76
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Vyštudovala som urbanistiku a geografiu. Som autistka s rozvinutým savant syndrómom. To je príčinou, prečo milujem vedomosti a prečo neustále študujem všetky vedy, pričom ma baví nachádzať najnovšie vedecké poznatky, objavy a teórie. Sem tam i ja niečo vymyslím, ale nemám ambície, aby boli moje príspevky chápané ako kompetentné vedecké teórie, samozrejme okrem tém z tých odborov, z ktorých mám vysokoškolské vzdelanie. Považujem sa za ateistku a vedeckú skeptičku. Dlhé roky som robila hlavnú architektku, vedúcu stavebného úradu a vedúcu odboru životného prostredia na mestskom úrade v Ružomberku. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu