reklama

Slovensko ako 51. štát USA.

Na protest proti primitívnemu extrémizmu, fašizmu a rusofilstvu a ako manifest mojej lásky k Slovensku, som si okolo krku uviazala americkú vlajku a provokatívne som sa prechádzala po uliciach mesta. (obr. 1)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

To preto, pretože som si uvedomila, že Slovensko, ktoré som v rámci Československa nesmierne milovala, že ho vlastne milujem stále, aj keď sa od Československa odtrhlo. Ja som to vtedy vnímala ako veľké zlyhanie, pretože miesto toho, aby sa Slovensko sebavedome hlásilo a bojovalo za rovnoprávne postavenie s Českom, tak z boja zbabelo ušlo. A to ma veľmi sklamalo s ohľadom na to, že i ja samotná som veľa za rovnoprávne postavenie vo federácií bojovala a keď sa Slovensko odtrhlo, tak som sa za to veľmi hanbila, pretože keď niekto z boja utečie, tak je vlastne porazený. Avšak vstupom do Európskej únie sa Slovensko stalo rovnoprávne so všetkými štátmi a tak som na túto potupnú porážku postupne zabudla.
Ale dnes začínam byť znepokojená, pretože sa šíria nálady, že sa treba spojiť s našim nepriateľom na východe a tak zradiť priateľa, ktorý sa nás ujal a pojal pod svoje ochranné krídla. Amerika má najsilnejšiu armádu na svete a byť touto armádou chránený je v našich dejinách to najlepšie, čo sa nám mohlo prihodiť. A my, miesto toho, aby sme sa tešili z toho, že sa nikoho na svete nemusíme báť, tak niektorí vymýšľajú, že budú hrať na dve strany a tým nás zahubiť, pretože ak sa niekto zamieša do boja dvoch znepriatelených strán, tak dostane po držke od jedného aj druhého a tým jeho naivný most medzi východom a západom rýchlo skončí.
Ale už dávno som si všimla, že moje politické eseje nemajú veľkú úspešnosť, pretože sú striktne vedecké – založené na denotačnej sémantike a analýzach komplexných konvergentných sekvencii, čomu nikto nerozumie. Ale moje pozorovania reálneho života ma nakoniec priviedli k poznaniu, že v politike vedecké prístupy nefungujú, pretože v nej platí úplne iný logický inštitút a to je inštitút úprimného klamára. Úprimných klamárov ľudia milujú, pretože ich klamú z vlastného presvedčenia. Ale o tomto som ja dlho nevedela a chybne som si myslela, že ľudia volia úprimných klamárov preto, pretože sa chcú mať horšie. Ale dnes som už múdrejšia a viem, že sa nechcú mať horšie, ale že sa chcú mať dobre a práve preto volia tých, ktorí im sľubujú, že sa budú mať horšie, pretože veria, že úprimne klamú v tom, že im ľudia nerozumejú.
Aj preto som všetky svoje doterajšie politické programy, preformulovala z vedeckého do ďaleko jednoduchšieho - ľudového jazyka s tým, že môj nový program bude mať len jediný bod – urobiť všetko preto, aby sa Slovensko stalo 51. štátom USA. Učinila som tak preto, pretože na to veľa rozumu, aby sa to pochopilo, netreba a ľahko a heslovite sa to dá vykrikovať po námestiach. Moje výkriky by zneli zhruba nasledovne:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Slovensko by sa zo dňa na deň zrazu stalo obrovsky dôležitou krajinou, ktorého zvuk by znel rovnako významne ako sú slová Kalifornia, Texas, Florida, Aljaška, Hawaj, Colorado a do toho Slovakia – no nebolo by to úžasné ?


Celý svet by okamžite vedel, čo je to Slovakia – že je to americký štát uprostred Európy. A celý svet – všetky najväčšie svetové firmy by tu chceli mať svoje headquarters centrály, pretože by sme boli aj Amerikou aj Európou súčasne + na skok by bola aj Ázia a Rusko (ale ako rovnocenný partner, nie ako leštič topánok). Boli by sme proste na svete absolútna špica – druhé a možno aj prvé Silicon Valley a prekonali by sme tak Kaliforniu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


A Slováci by vôbec nič nemuseli robiť, pretože by razom povznikalo státisíce atraktívnych pracovných príležitostí, ale nie podradných, aké sú teraz v automobilkách, ale takých, kde by bolo treba veľa vzdelania, šikovnosti a bystrosti v myslení, čo si myslím, že Slovenskí občania týchto vecí majú dostatok.


A Slovensko je navyše rozlohou malé a preto by sa pracovné ponuky rozšírili aj do hladových dolín a tak by sme dosiahli jednu z najvyšších životných úrovní na svete a to všetci Slováci bez výnimky.

A tým pádom by sa aj slovenský folklór a ľudové tradície, o ktorých dnes nik nevie, stali svetoznámymi tak, ako sú svetoznámi Indiáni, či polynézski Maurovia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


I keď by sme si museli zvykať na to, že by sme boli krajina plná vysokých mrakodrapov a podobali by sme na Hongkong, ale na to sa dá zvyknúť rýchlo.


Museli by sme si zvykať aj na to, že by u nás žilo veľa kultúr, ale to by bolo práve báječné, pretože by sme konečne mohli svoju kultúru hrdo porovnávať so svetovými a dokázať, že na to máme a že sme naozaj vyspelý národ.


A konečne by tu bol aj poriadok, pretože americkí policajti sa s nikým nehrajú – ak muž týra manželku, tak stačí slovo a okamžite ho šupnú za mreže, nie ako slovenskí, že div, že nezavrú chuderku manželku za to, že nie je vďačná, že ju manžel chce prevychovať. Aj taký Kotleba a jeho banda by už dávno sedel za propagáciu fašizmu v base a ani pes by po ňom neštekol.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


I keď sa môže stať, že by sme tak skvelú príležitosť stať sa svetovým národom na svojich bedrách neuniesli a z USA vystúpili, ale to by sme len dokázali, že reči neprajníkov, že sme nepriebojní a že sme sa historicky nechali utláčať len kvôli vlastnej neschopnosti, boli naozaj pravdivé, ale to by až do takej strašnej hanby, Slovensko hádam neupadlo.

Kognitívne disonancie v súvislosti s nedôverou voči Amerike, vznikajú často kvôli tomu, že sa zbytočne zostupuje do veľkej hĺbky. Avšak podstatné je vždy to, ako sa systém manifestuje na povrchu, nakoľko zložitosti hĺbkovej dynamiky ľudský rozum v ich celostnosti mentálne uchopiť nedokáže. Svet sa v skutočnosti správa ďaleko jednoduchšie, ako mimoriadne zložité vnútorné procesy, ktoré túto jednoduchosť v globálnych vzťahoch vytvárajú. Aj ľudské telo – ak ho skúmame do hĺbky – zistíme že sa skladá z miliárd skrytých metabolických, agregačných, dismembračných, transdukačných, afinitných, inhibičných, elektrochemických, dehydrogenóznych, reduktáznych, saccadických, dysgenéznych a neviem ešte akých procesov, ktoré sú často protirečivé či antinomické, ale napriek tomu celkový organizmus sa voči svetu správa konzistentne koherentne a do značnej miery i predvídateľne, nakoľko bazálna osobnostná konštitúcia sa v zásade počas života organizmu nemení. Otázka je, ako je to možné ? Ako sa môže toľko tak rozdielnych udalostí, vzťahov a procesov navonok manifestovať v priestore a čase tak stabilne ? Jedným z mechanizmov, ktoré zabraňujú v tom, aby sa modely globálnej simplifikácie nerozpadli do chaosu je princíp trofickej súdržnosti, ktorá je paradoxne tým stálejšia a konzistentnejšia, čím sú jej vnútorné procesy a prvky rozmanitejšie, zložitejšie a odlišnejšie. Ako to celé funguje sa možno dočítať napríklad v tomto článku:

http://central-limit.blogspot.com/2015/01/why-dont-large-ecosystems-just-collapse.html

A na svete v súčasnosti niet štátu, ktorý by zastrešoval tak obrovskú rozmanitosť národov a antropických prvkov, ako sú USA. A preto je táto formácia štátov politicky i ekonomicky najstabilnejším štrukturálnym komponentom na našej planéte. Mimochodom, dnešná SR mohla vzniknúť len preto, že to napriek odporu európskych spojencov na Versaillskej konferencií na konci I. Svetovej vojny v 10. bode presadil americký prezident Woodrow Wilson. Citujem:

„Národom Rakúsko - Uhorska, ktorých miesto medzi národmi, prajeme si, aby bolo zabezpečené a zaistené, má byť poskytnutá prvá možnosť na autonómny vývoj“.

A je vysoko pravdepodobné, že ak by sa presadili všetky požiadavky Ameriky, tak by nemuselo dôjsť ani ku II. Svetovej vojne, ale to je už téma na samostatný článok.
 

Obrázok č. 1) – moja vlajková revolta...

http://nd05.jxs.cz/805/020/9b00aa0eaf_105747476_p.jpg?1581852390

Janka Petreková

Janka Petreková

Bloger 
  • Počet článkov:  76
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Vyštudovala som urbanistiku a geografiu. Som autistka s rozvinutým savant syndrómom. To je príčinou, prečo milujem vedomosti a prečo neustále študujem všetky vedy, pričom ma baví nachádzať najnovšie vedecké poznatky, objavy a teórie. Sem tam i ja niečo vymyslím, ale nemám ambície, aby boli moje príspevky chápané ako kompetentné vedecké teórie, samozrejme okrem tém z tých odborov, z ktorých mám vysokoškolské vzdelanie. Považujem sa za ateistku a vedeckú skeptičku. Dlhé roky som robila hlavnú architektku, vedúcu stavebného úradu a vedúcu odboru životného prostredia na mestskom úrade v Ružomberku. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu