reklama

Slovensko a disociatívno – konverzné Hopfove komunity.

Pán Havran v SME zo dňa 19.2.2020, myslím si, že pravdivo popísal patogenézu slovenska v súčasnosti. Jeho názor by som chcela ďalej rozšíriť o skúsenosti, ktoré som nadobudla vo vedúcich funkciách samosprávy a štátnej správy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Keď tvrdím, že Slováci sú rasistický národ, neznamená to, že všetci Slováci sú rasistickí. Znamená to, že počas svojej praxe som sa nestretla s človekom, ktorý by sa napríklad o Rómoch vyjadroval kladne. Len oznamujem skúsenosť, nič viac.

Slováci sú závistlivý národ. Ako šéfka stavebného úradu som sa takmer nestretla s prípadom, že by susedia so stavbou svojho suseda, súhlasili. Susedia len málokedy súhlasia so stavebnými aktivitami svojich susedov a to aj vtedy, keď tieto aktivity v žiadnom prípade ich životy či komfort bývania, alebo užívania pozemku, nemôžu ohroziť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako dôvod nesúhlasu uvádzajú rôzne hlúposti, najčastejšie technického, alebo klimatického rázu. Raz sa mi stalo, že susedka občana, ktorý žiadal o povolenie prístavby – sa priamo na konaní od závisti rozplakala, pretože podľa jej slov „neznesie, aby sused niečo staval, pretože on všetko nakradol, ale ona si peniaze poctivo zarobila“.

Slováci sú chamtiví, hrabiví a neprajnícki. Stalo sa mi, že majiteľka pozemku, ktorý bol priľahlý ku fasáde iného domu nesúhlasila s tým, aby majitelia domu tento zateplili, pretože zateplenie by bolo o pár milimetrov hrubšie, ako bola pôvodná omietka, čím by sa jej pozemok o tieto milimetre zmenšil a to proste ona nedovolí - "to radšej nech pomrznú" vyhlásila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Slováci sú bezohľadní nielen k sebe, ale aj ku životnému prostrediu a verejné potreby ich nezaujímajú. Aby ušetrili, vypúšťajú domové splašky do potokov, smeti vynášajú na divoké skládky, v domových kotloch kúria toxickým odpadom, ako sú plasty, gumy, chemicky ošetrené drevo – proste všetko čo dobre horí, bez ohľadu na to, že to môže pol dediny či mesta pridusiť.

Zvláštne je, že v týchto protiprávnych činnostiach prejavujú veľkú solidaritu a súdržnosť, takže dokazovanie a potrestanie vinníkov je nesmierne ťažké a zložité a i keď to vie celá obec, na súd svedčiť nepôjde nik.
Zlodejina a iné lumpoviny zrejme Slovákom imponujú a vzájomne solidarizujú. Koniec koncov aj Jánošík bohatým bral, čo imponuje, pretože v očiach Slovákov je každý podnikateľ beštia a mýtus, že chudobným dával, vznikol najskôr z toho, že jeho družina všetok lup prechľastala v krčmách, pričom pripití lupiči platili rundy aj chudobným roľníkom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Slováci sa nevedia zabaviť bez toho, aby sa do nemoty neožrali a neotravovali život iným. Kúsok od našej bytovky je malý penzión so záhradným krbom. Väčšinou sú tam ubytovaní slušní rekreanti, ktorí spievajú a zabávajú sa len do desiatej hodiny večernej. Ale keď sa tam ubytujú nejakí Slováci, tak viem, že ma čakajú bezsenné noci plné opileckých bľabotov, škrekov, zavíjaní, vulgárnych klianí, ktoré nad ránom prechádzajú do stonania a chrčania či zvukov, ktoré sprevádzajú intenzívne dávenie všetkého, čo bolo v noci skrmené.

Slováci sú agresívni, bezohľadní, netolerantní aj v tom, ako sa starajú do životov iných ľudí. Ohovárajú, šíria klamstvá a klebety, ich nenávisť voči blížnemu má často až kriminálne pozadie, kedy sa neštítia ničoho. Vzájomne si lejú do záhrad kyselinu, močovku, cez plot prehadzujú ľudské výkaly či zdochliny, hubia včely, zabíjajú hydinu, dávajú psíkom otravy, pália v záhrade pneumatiky, aby sa susedovie dievčatá nemohli nahé opaľovať, pretože to vraj pohoršuje panenku Máriu a podobné infantilné bludy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako jastraby číhajú a evidujú, kto koľko dal pánu farárovi do zvončeka a keď niekto dal menej ako je zvykom, tak ho podlo ohovoria a navymýšľajú o jeho rodine lživé príbehy, len aby ich celá dedina mohla nenávidieť, opľúvať ich a ničiť im život.

Byť na dedine ateistom, homosexuálom, intersex či nebodaj niekým, kto prišiel z mesta a má peniaze, alebo vzdelanie – to je hotové peklo a to viem o čom hovorím, pretože som mala známych, ktorí si na dedine postavili domček a po roku ho museli predať, pretože život tam bol kvôli neustálym prejavom závisti, zloby a podlosti, nemožný.

Slovenskí dedinskí muži sú často voči svojim manželkám bezohľadní a bezcitní tyrani, ktorí sa večer čo večer ožerú a potom svoje ženy a deti mlátia, znásilňujú a mučia, vyhadzujú z domu do mrazu, alebo na hnoj, alebo zatvárajú do chlieva či pivnice a púšťajú ich až ráno, keď zistia, že im nemá kto pripraviť žrádlo.

Slováci milujú korupčné prostredie. Ako šéfka orgánu územného plánovania som darmo vysvetľovala, že moje kladné stanovisko ku investičným zámerom nie je výsledok môjho subjektívneho názoru, ale len právna komparácia s regulatívmi územného plánu. Úplatky s taškami plných fliaš a luxusných potravín mi nosili aj tak. Tajne ich „zabúdali“ kde kade tak, aby som to nezbadala a potom to zapierali. Nakoľko slovenské zákony zakazujú fyzickým osobám verejne darovať potraviny, vyčlenila som na to kontajner, z ktorého mali bezdomovci obživu a dostatok drahého alkoholu na spríjemnenie ich ťažkého života.

Slováci sú politicky negramotní. Nemajú radi politické strany a preto volia nezávislých. Nevedia, že politické rozhodnutia sa netvoria na zasadnutiach parlamentov či zastupiteľstiev, ale v kuloároch politických strán – na plesoch, na zábavách, na opekačkách v horských chatách či iných spoločenských udalostiach, večierkoch či orgiách, kde sa formujú priateľstvá do nesmierne zložitej a zamotanej Hopfovej siete vzájomných prepojení a vzťahov. Poslanec, ktorý je mimo týchto skrytých agregačných procesov je škodná, ktorá svojím predvádzaním sa, môže často znefunkčniť chod celého mesta či regiónu alebo aj štátu.

Slováci sú neuveriteľne obmedzení v myslení i keď – a to musím zdôrazniť – hlúpi určite nie sú. Len ich rozum, chytrosť a bystrosť v chápaní sú orientované čudesným, povedala by som archaickým a do značnej miery protirečivým spôsobom.

Myslím si, že pôvod špecifickej organizácie myslenia, ktorá je typická pre slovenské vidiecke prostredie možno nájsť prostredníctvom kognitívnej antropológie v neolite, kedy sa spoločenstvá v geografickom priestore Slovenska formovali v uzavretých homotopných štruktúrach, perzistujúcich ako konjugáty vo vlastnej doméne Hyperprior – Bayesian priestoru, ktorý bol fixovaný Enculturation kompresiou, ako špecifickou formou ochrany, pred akulturačnými vplyvmi.

Na vysvetlenie toho, čo termín Enculturation znamená som si zobrala na pomoc Conrada Phillipa Kottaka, ktorý hovorí:
„Enculturation (kultivácia) je proces, v ktorom súčasná kultúra, učí jednotlivca o akceptovaných normách a hodnotách kultúry alebo komunity, v ktorej jednotlivec žije tak, aby sa mohol stať platným členom a plniť potrebné funkcie a úlohy danej komunity. Poznáva a vytvára kontext hraníc a akceptovaného správania, ktoré diktuje to, čo je v rámci society prijateľné a neprijateľné. Učí jednotlivca o jeho úlohe v komunite, ako aj o tom, aké správanie a životný štýl je v komunite akceptovateľný.“

Tento mechanizmus by vysvetľoval, prečo sa u Slovákov tak zreteľne manifestujú všetky negatíva, ktoré som hore vymenovala. V kmeňových spoločenstvách neolitu bola prísna uzavretosť a nedôvera voči vonkajšiemu svetu podmienkou prežitia. Avšak dnes sú tieto vzorce myslenia a vnútorných hodnôt osobnostnej konštitúcie už len komickým archaizmom.

Dalo by sa to povedať aj takto. Slováci majú paranoidný strach zo všetkého cudzieho, neznámeho, nového, čo by mohlo ohroziť ich tisícročia budovaný pocit bezpečia, ktorý nachádzajú v názorovo a hodnotovo homotopnom (izotropnom) izolovanom prostredí. (Hyperprior – prostredie, v ktorom sa budúce očakávania vytvárajú opakovaním osvedčených vzorcov minulosti). Na procese desagregácie od vonkajšieho sveta sa navyše aktívne spolupodiela aj kresťanstvo, z ktorého Slováci transdukovali (nasali) jeho primitívnu pohanskú epifenomenalitu.

To by vysvetľovalo aj segregovanú, výberovú agresivitu v homotopnom sociálnom prostredí, ktorá tvorí veľmi zložité a neprehľadné (netriviálne) Hopfove sieťové komunity (Hopf fibration), facilitované solitónovými disperznými efektami osamelých názorových balíkov (Soliton field theory).

Inými slovami, to by vysvetľovalo aj to, ako je možné, že fašistov podporujú moderní mladí ľudia, že moderní a pokrokoví liberáli sú kresťania, alebo prečo má pán Matovič (disperzný soliton) takú popularitu a iné antonymické čudesnosti.

Podobne ako pán Havran, i ja som bez obalu a pravdivo popísala symptómy patogenézy a pokúsila sa zadefinovať diagnózu, ktorá by sa dala súhrnne nazvať ako „Slovenská národná disociatívna konverzia.“
V MKCH10 (medzinárodná klasifikácia chorôb) je táto skupina diagnóz označená pod kódom F44.0 až F44.9. Patrí sem napríklad hlboký útlm v myslení a nereagovanie na vonkajšie podnety, (disociačný stupor), či naopak tranz a posadnutosť (strata súdnosti), strata pamäti na dôležité udalosti (disociatívna amnézia), strata citlivosti (disociatívna anestézia), psychogénny súmrak, zmätenosť (F44.88) a pod.

Takže dignóza je určená a teraz akú stanoviť terapiu ? Nuž – to zatiaľ neviem, i keď hrubé predstavy predbežne mám. Myslím si, že terapia i profylaxia by mala byť založená na čo najväčšom kontakte Slovákov s ostatným svetom. To znamená:

1) oddeliť cirkev od štátu
2) úplne zrušiť štátne školstvo a o 500 % zvýšiť výdaje na školstvo privátne.
3) uvoľniť režim imigrantských obmedzení
4) ústavne zakotviť povinnú účasť vo voľbách
5) dotovať zahraničný cestovný druh
6) vydanie vodičského preukazu podmieniť absolvovaním skúšok z osnov kompletného učiva II. stupňa základnej školy.
7) ustanoviť geografiu, genetiku a logiku ako povinné maturitné predmety.
8) kompletne dotovať štúdium slovenských študentov na zahraničných univerzitách
9) usilovať sa o to, aby na území Slovenska bolo umiestených čo najviac základní NATO. (ako zdroj rozmanitého genofondu)

Diagnóza, terapia a profylaxia je určená, teraz už len ostáva zistiť, koľko percent slovenských občanov hore uvedenou diagnózou trpí. To ukážu sobotňajšie voľby.

Človek je genetický egoista a poslanci nie sú výnimkou. Ten, kto tvrdí, že je motivovaný výlučne verejným záujmom je klamár, alebo naivný rojko. Každý si hľadí predovšetkým svoj záujem. A tie sú predmetom politického biznisu, v ktorom sa vlastné záujmy kupujú, alebo vymieňajú za záujmy verejné.

Efektívna demokracia je tá, v ktorej účinky egoistických záujmov pôsobia verejne prospešným spôsobom. V mafiánskej demokracií je to naopak – účinky verejných záujmov pôsobia prospešne egoistickým záujmom. Tieto modulátory možno meniť jedine temporálne – prostredníctvom slobodných volieb.

Je zrejmé, že strany, ktorých politický program je len znôška nezmyslov (Kotlebovci, SNS, VLASŤ, SMER a pod.), majú ambície budovať modulátor mafiánskej demokracie. Strany s prepracovaným sofistikovaným programom (ZA ĽUDÍ, PS & SPOLU, KDH, SAS a pod.) majú snahy budovať modulátor efektívnej demokracie, ktorý tak isto preferuje vlastné záujmy, avšak je vysoká pravdepodobnosť, že tieto záujmy budú pôsobiť verejne prospešným spôsobom.

Neskorší dodatok - niečo o Hopfových fenoménoch sa mi podarilo nájsť aj v českom jazyku tu: https://en.wikipedia.org/wiki/Hopf_fibration

Janka Petreková

Janka Petreková

Bloger 
  • Počet článkov:  76
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Vyštudovala som urbanistiku a geografiu. Som autistka s rozvinutým savant syndrómom. To je príčinou, prečo milujem vedomosti a prečo neustále študujem všetky vedy, pričom ma baví nachádzať najnovšie vedecké poznatky, objavy a teórie. Sem tam i ja niečo vymyslím, ale nemám ambície, aby boli moje príspevky chápané ako kompetentné vedecké teórie, samozrejme okrem tém z tých odborov, z ktorých mám vysokoškolské vzdelanie. Považujem sa za ateistku a vedeckú skeptičku. Dlhé roky som robila hlavnú architektku, vedúcu stavebného úradu a vedúcu odboru životného prostredia na mestskom úrade v Ružomberku. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu